Η συζήτηση ανά την Ευρώπη για τη θέσπιση νέων ορίων ταχύτητας καλά κρατεί, θέτοντας τις βάσεις για την αναπροσαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εντός και εκτός ελληνικών συνόρων.
Αλλαγές στα όρια ταχύτητας στις περισσότερες χώρες της γηραιάς ηπείρου φέρνει η προσπάθεια περιορισμού των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων αλλά και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των οδικών μεταφορών.
Την ίδια στιγμή βέβαια που ακόμα και χώρες όπως η Γερμανία… αναθεωρούν, συζητώντας το ενδεχόμενο επιβολής αυστηρότερων ορίων στην Autobahn, χώρες όπως η Τσεχία χαλαρώνουν τους περιορισμούς στο Εθνικό Δίκτυο, αυξάνοντας το μέγιστο επιτρεπτό όριο ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα.
Μάλιστα η Τσεχία δεν είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, καθώς στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος κινούνται τόσο η Ιταλία όσο και η Μεγάλη Βρετανία.
Τον περασμένο Μάιο πάνω από 42.000 Βρετανοί πολίτες υπέγραψαν δήλωση που ζητούσε από την κυβέρνηση της χώρας να αυξήσει το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους από τα 70 μίλια/ώρα που είναι τώρα (112 χλμ./ώρα) στα 100 μίλια/ώρα ή αλλιώς στα 160 χλμ./ώρα!
Η πρόταση δεν έγινε δεκτή από την κυβέρνηση, εκπρόσωπος της οποία δήλωσε ρητά ότι δεν εξετάζεται η αλλαγή του ορίου ταχύτητας στους δρόμους της χώρας. Ωστόσο, άνοιξε ξανά το θέμα για αναπροσαρμογή προς τα πάνω των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους.
Στην Πολωνία και τη Βουλγαρία υπάρχουν τμήματα αυτοκινητόδρομων που έχουν ήδη όριο τα 140 χλμ./ώρα, ενώ μια σειρά από άλλα κράτη μεταξύ των οποίων και η χώρα μας έχουν θέσει μέγιστο όριο τα 130 χλμ./ώρα (Κροατία, Σλοβακία, Ρουμανία, Λουξεμβούργο, Σλοβενία, Ουγγαρία, Ελλάδα και Αυστρία).
Αντιστρόφως ανάλογη είναι η τάση που παρουσιάζεται σε αστικούς δρόμους, όπου το όριο των 30 χλμ./ώρα αποτελεί πλέον τον κανόνα και όχι την εξαίρεση.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Βασίλη Οικονόμου έχει ήδη ληφθεί η απόφαση για μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις από τα 50 χλμ./ώρα στα 30 χλμ./ώρα ώστε να γίνει αποτρεπτική η κίνηση των ιδιωτικών οχημάτων και να στραφεί ο κόσμος προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα οποία σύμφωνα με τον ίδιο θα εκτελούν πιστά τα ωράρια των δρομολογίων, θα διαθέτουν κλιματισμό και ειδικά για τα λεωφορεία θα κινούνται αποκλειστικά και μόνο εκείνα στις λεωφορειoλωρίδες (με μια πιθανή εξαίρεση για τα Ταξί).
Το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα θα ισχύσει μέσα στις πόλεις και όχι σε κεντρικούς οδικούς άξονες όπως είναι η Κηφισίας, η Συγγρού ή η Βουλιαγμένης…
carandmotor.gr