>>>Εύβοια-ΣΟΚ: “Γυάλιζε η θάλασσα από την φουσκοθαλασσιά”-Η εκδοχή του καπετάνιου που έριξε το φέρι μποτ σε ξέρα στα Στύρα- Τι άλλο ισχυρίστηκε στην κατάθεσή του (Αποκλειστικό) – Όλες οι εξελίξεις της υπόθεσης- Βίντεο
Εύβοια-ΣΟΚ: “Γυάλιζε η θάλασσα από την φουσκοθαλασσιά”-Η εκδοχή του καπετάνιου που έριξε το φέρι μποτ σε ξέρα στα Στύρα- Τι άλλο ισχυρίστηκε στην κατάθεσή του (Αποκλειστικό) – Όλες οι εξελίξεις της υπόθεσης- Βίντεο
Κοινοποίησε:
Κοινοποίησε:
Την πόρτα του εισαγγελέα Χαλκίδας για να απολογηθεί πέρασε σήμερα το μεσημέρι ο καπετάνιος του φέρι μποτ που έπεσε σε ξέρα στα Νέα Στύρα όπως μετέδωσε πρώτο το evia online που καταγράφει από την πρώτη στιγμή το συμβάν που παρ ολίγο να καταλήξει σε τραγωδία.
Ο καπετάνιος απολογήθηκε επί μια και πλέον ώρα και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του evia online μεταξύ άλλων του τέθηκαν οι ακόλουθες ερωτήσεις.
Την στιγμή του συμβάντος είσασταν στην θέση σας όπως προβλέπεται στην γέφυρα ή λείπατε;
Όχι ήμουν παρών όπως πάντα.
Τότε το συνέβη και δεν είδατε την ξέρα;
“Γυάλιζε η θάλασσα από την φουσκοθαλασσιά” και δεν είδα την σήμανση στην ξέρα.
Μάλιστα ο καπετάνιος ισχυρίστηκε ότι τα πηδάλια του πλοίου κόλλησαν.
Θα επανέλθει στο δικαστικό μέγαρο Χαλκίδας την Παρασκευή 8 Αυγούστου οπότε και θα απολογηθεί. Μέχρι τότε θα κρατείται στην Χαλκίδα. Η κατηγορία που τον βαραίνει είναι πρόκληση ναυτικού ατυχήματος και συγκεκριμένα για αδικήματα κατά της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και για παρακώλυση συγκοινωνιών. Κατηγορείται επίσης για πρόκληση ναυαγίου σε συνδυασμό με το νομοθετικό διάταγμα περί διερεύνησης των συνθηκών υπό τις οποίες έχει συμβεί ένα ναυτικό ατύχημα. Πάντως όπως αποκάλυψε το evia online στο αλκοτεστ που του έγινε δεν βρέθηκε κάτι το επιλήψιμο
Σε εξέλιξη βρίσκεται μεγάλη επιχείρηση για την αποκόλληση του φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα». Η προσπάθεια απομάκρυνσης του πλοίου έχει προκαλέσει μεγάλη κινητοποίηση των Αρχών.
Ρυμουλκά πλοία όπως φαίνεται και στο βίντεο του evia online έχουν ήδη πλεύσει στο σημείο και προσπαθούν να πλαγιάσουν το πλοίο για να διευκολυνθεί η διαδικασία. Στο σημείο βρίσκονται δύο πλοία του Λιμενικού καθώς και ένα πλοίο ανοιχτής θαλάσσης, ενισχύοντας την επιχείρηση που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Ταυτόχρονα, δύτες επιχειρούν υποθαλάσσιες εργασίες ενώ γίνονται προσπάθειες μετακίνησης των οχημάτων στο εσωτερικό του πλοίου, ώστε να ανασηκωθεί η πλώρη.
Ο πρόεδρος της κοινότητας Στύρων, Νίκος Δρακόγιαννης, δήλωσε στο evia online ότι τεχνικοί έχουν ήδη επιβιβαστεί στο φέρι μποτ για να εκτιμήσουν τη ζημιά, ενώ αναμένεται και η γνωμάτευση ναυπηγού για πιθανές επισκευές πριν την αποκόλληση και μεταφορά του πλοίου στο λιμάνι.
Το περιστατικό έχει προκαλέσει παρέμβαση των δικαστικών αρχών, καθώς το Υπουργείο Ναυτιλίας διαπίστωσε καθυστέρηση στην ενημέρωση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, αλλά και από τον ίδιο τον πλοίαρχο, ο οποίος, δεν ειδοποίησε άμεσα τις Αρχές σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση.
Οι επιβάτες που βρίσκονταν στο φέρι μποτ καταγγέλουν ότι κατά την προσάραξη ανέφεραν πως δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση και ότι εντόπισαν μόνοι τους τα σωσίβια κάτω από τα καθίσματα.
Το Υπουργείο αναφορικά με την κατάθεση σχεδίου αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης, εκφράζει προβληματισμό καθώς ενδέχεται να απειληθεί τόσο την ασφάλεια των περιουσιών όσο και το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής.
Ο ΣΤ. ΓΚΙΚΑΣ, ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΜΙΛΗΣΕ ΣΤΟ ΕΡΤNEWS ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΦΕΡΙ ΜΠΟΤ ΠΟΥ ΠΡΟΣΑΡΑΞΕ ΣΕ ΞΕΡΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΣΤΥΡΑ.
Όπως τόνισε αρχικά, «το Κέντρο Επιχειρήσεων δεν ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο όπως θα έπρεπε, αλλά από πολίτες. 1 – 2 λεπτά μετά, κάποιοι πολίτες επικοινώνησαν με το Λιμενικό Σώμα και με το Κέντρο Επιχειρήσεων και είπαν ότι συμβαίνει αυτό. Επιχείρησε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής να βρει τον καπετάνιο. Δεν τον βρήκε. Περάσανε τουλάχιστον 10 – 12 λεπτά για να μπορέσει να επικοινωνήσει μαζί του».
Ο κ. Γκίκας εξήγησε πως, από τη στιγμή που ενημερώνεται το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι κάποιο πλοίο είναι πάνω σε ξέρα, αμέσως ενεργοποιείται αυτόματα ένας μηχανισμός, «ένας καλά δουλεμένος μηχανισμός».
Στη συνέχεια ανέφερε ξανά πως, «στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έπρεπε να μας ενημερώσει ο καπετάνιος. Να ενημερώσει το Κέντρο Επιχειρήσεων. Δεν το έκανε αυτό. Προσπάθησε το Κέντρο Επιχειρήσεων να βρει στο κινητό του και τα δίκτυα από το οικείο Λιμεναρχείο με τα οποία επικοινωνούν τα πλοία και τα λιμεναρχεία. Ούτε αυτό κατέστη δυνατό. Έπρεπε να περάσει ένα διάστημα 10 – 12 λεπτών».
Όπως είπε, «σε κάθε περίπτωση ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός. Εγώ θα κρατήσω μέσα σε όλο αυτό, την ταλαιπωρία βεβαίως, αλλά ότι δεν είχαμε κανένα τραυματισμό, κανενός επιβάτη. Όλοι απομακρύνθηκαν».
Πρόσθεσε πως, «προφανώς υπάρχουν ευθύνες στο πλοίο(…). Ο καπετάνιος δεν ήταν και κανένα μικρό παιδί, είναι 60 ετών αν θυμάμαι καλά και είχε και μία εμπειρία στη συγκεκριμένη γραμμή, τεσσάρων χρόνων».
Ο κ. Γκίκας τόνισε πως σε κάθε περίπτωση, παραμένει «ανεξήγητο ως γεγονός» και πρόσθεσε πως, «θα τα δείξει όλα αυτά η ανάκριση».
«Θα γίνει ό, τι πρέπει να γίνει και θα ερευνηθούν και όλες αυτές οι καταγγελίες από τους πολίτες, με εντολή του υπουργού Βασίλη Κικίλια».