>>>Εύβοια: Υπέγραψε κονδύλι 644.800 ευρώ για την λειτουργία της Παλαιάς Γέφυρας του Ευρίπου ο Φάνης Σπανός-Λείπουν 300 χιλ- Η πλήρης επιβεβαίωση του αποκλειστικού ρεπορτάζ του evia online
Εύβοια: Υπέγραψε κονδύλι 644.800 ευρώ για την λειτουργία της Παλαιάς Γέφυρας του Ευρίπου ο Φάνης Σπανός-Λείπουν 300 χιλ- Η πλήρης επιβεβαίωση του αποκλειστικού ρεπορτάζ του evia online
Κοινοποίησε:
Κοινοποίησε:
Με απόφαση του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Φάνη Σπανού, δρομολογείται η χρηματοδότηση για την αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων της Παλαιάς Γέφυρας Ευρίπου, με συνολικό προϋπολογισμό 644.800 ευρώ (520.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η υπογραφή της απόφασης έγινε την Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025, με στόχο την άμεση εκκίνηση των εργασιών που κρίνονται κατεπείγουσες για τη λειτουργία της συρταρωτής γέφυρας.
Το έργο εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας 2021–2025, στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδική Ασφάλεια», και αφορά την αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν χρόνια προβλήματα δυσλειτουργίας της γέφυρας, τα οποία επηρεάζουν αρνητικά την κυκλοφορία, την ασφάλεια και την τοπική οικονομία. Δικαιούχος και φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο Οργανισμός Λιμένων Νομού Εύβοιας (ΟΛΝΕ), ο οποίος είχε επισημάνει εγγράφως, ήδη από τον Φεβρουάριο του 2025, την ανάγκη εκτέλεσης παρεμβάσεων συνολικού προϋπολογισμού 910.000 ευρώ, που περιλαμβάνουν: • Αναβάθμιση Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων • Επισκευή υδραυλικών συστημάτων και ευθυγράμμιση τροχιών κύλισης
Δήλωση Φάνη Σπανού Ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, μετά την υπογραφή της απόφασης, δήλωσε: «Στα δύσκολα και σημαντικά πρέπει να υπερβαίνουμε αρμοδιότητες, να βάζουμε πλάτη και να συνεργαζόμαστε. Σε αυτό το πλαίσιο, αναλαμβάνουμε, όπως είχαμε δεσμευτεί, τη χρηματοδότηση του πιο δαπανηρού, από τα έργα που πρέπει να γίνουν άμεσα στη Γέφυρα του Ευρίπου, ώστε να μη διαταράσσεται τόσο βίαια και απρόοπτα η λειτουργία της Ευβοϊκής πρωτεύουσας. […] Είμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με τη διοίκηση του ΟΛΝΕ και αναμένουμε τη χρηματοδότηση και των υπόλοιπων εργασιών, από τον ίδιο τον Οργανισμό ή το Υπουργείο Ναυτιλίας.»
Τι απομένει
Η υπόλοιπη δαπάνη ύψους 390.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που αφορά την επισκευή των υδραυλικών εγκαταστάσεων και την ευθυγράμμιση των τροχιών, εκτιμάται ότι θα καλυφθεί είτε από ίδιους πόρους του ΟΛΝΕ είτε μέσω χρηματοδότησης από το Υπουργείο Ναυτιλίας, που εποπτεύει τον Οργανισμό. Το έργο αποτελεί κομβική παρέμβαση για τη λειτουργική αποκατάσταση και την ασφάλεια της κυκλοφορίας στη Χαλκίδα, καθώς η Παλαιά Γέφυρα Ευρίπου αποτελεί σημείο καθημερινής διέλευσης και κυκλοφοριακό κόμβο για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή.
ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ evia online ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ
Χαλκίδα-ΣΟΚ: Αποκάλυψη-Τα 300 χιλ. που λείπουν για να μπορεί να λειτουργεί η γέφυρα του Ευρίπου-Τι λέει η έκθεση του Ε.Μ.Π.-Οι κατεπείγουσες εργασίες που δεν ξεκίνησαν- Ο…Πόντιος Πιλάτος του ΟΛΝΕ Μπ. Μανιάτης -Η γέφυρα που δεν θα ξανακλείσει και ο Ρεφενές…
Του Παναγιώτη Μουσσά μέλους της ΕΣΗΕΑ
Το evia online ανέδειξε ένα θέμα που σόκαρε όλους τους Χαλκιδαίους και όχι μόνο καθώς είχε περάσει στα ψηλά η δήλωση του Δ/νων Συμβούλου ΟΛΝΕ Μπάμπη Μανιάτη, πριν ενάμιση μήνα, ότι η γέφυρα θα ανοίξει ένα βράδυ και μπορεί να μην ξανακλείσει.
Τότε αντιλήφθηκαν σοκαρισμένοι το μέγεθος του προβλήματος οι πολίτες αλλά και οι τακτικοί επισκέπτες τη πόλης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του evia online στην μελέτη του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αναφέρεται ότι η γέφυρα δεν αντιμετωπίζει σημαντικά στατικά προβλήματα. ¨Ομως είναι επιτακτική η ανάγκη για άμεση αντικατάσταση και επισκευή ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.
Είχαμε κάνει κάποια ερωτήματα στον κ. Μανιάτη που δεν απάντησε ποτέ.
Τα επαναφέρουμε:
1) Ποιες ενέργειες και προς ποιους φορείς έκανε ο ΟΛΝΕ για να επικοινωνήσει το κατεπείγον της υπόθεσης; 2) Τι απαντήσεις λάβατε; 3) Από το αποθεματικό του ΟΛΝΕ μπορούν να εκταμιευθούν χρήματα για να προληφθούν τα χειρότερα, που θα αναγκάσουν σε ιδιότυπη ομηρία δεκάδες χιλιάδες πολίτες και όχι μόνο Χαλκιδαίους;
Εξέλιξη καταστροφική αφού θα προκαλέσει τεράστια ζημιά στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου, πέραν βεβαίως των κυκλοφοριακών επιπτώσεων αλλά και εκείνων στην ναυσιπλοΐα…
Το μόνο βέβαιο μέχρι στιγμής είναι σύμφωνα με πληροφορίες μας ότι θα συνδράμει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με 600.000 ευρώ σε ένα έργο που απαιτεί περίπου 900.000. Τα υπόλοιπα 300.000 αναζητούνται!!!