By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Εύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά ΕλλάδαΕύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά ΕλλάδαΕύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά Ελλάδα
Notification ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >>> ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • eviaonline
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Αστυνομικά
  • Αθλητικά
  • Συνεντεύξεις – Άρθρα
  • Ορθοδοξία
  • Περισσότερα
    • Κοινωνία
    • Πολιτισμός
    • Διεθνή
    • Άστρα
    • Υγεία
>>> Τραγωδία στα Τέμπη: Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη – Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας
Κοινοποίησε:
Εύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά ΕλλάδαΕύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά Ελλάδα
Search
  • eviaonline
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Αστυνομικά
  • Αθλητικά
  • Συνεντεύξεις – Άρθρα
  • Ορθοδοξία
  • Περισσότερα
    • Κοινωνία
    • Πολιτισμός
    • Διεθνή
    • Άστρα
    • Υγεία
Follow US
Εύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά Ελλάδα > Ειδήσεις > Επικαιρότητα > Τραγωδία στα Τέμπη: Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη – Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας
Επικαιρότητα

Τραγωδία στα Τέμπη: Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη – Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας

11/08/2023
Δημοσιεύτηκε 11 Αυγούστου 2023
Κοινοποίησε:
Κοινοποίησε:

Στον σταθμό υπάρχει τοπικός πίνακας χειρισμού σηματοδότησης εξήγησε στέλεχος του ΟΣΕ – Τι είπε για το σύστημα τηλεδιοίκησης

Περισσότερα από ένα φαίνεται ότι ήταν τα λάθη που έκανε ο σταθμάρχης Λάρισας με αποτέλεσμα να υπάρξει η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης με αποτέλεσμα να υπάρξουν 46 νεκροί και δεκάδες τραυματίες.

Κι αυτό γιατί, όπως εξήγησε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ο σταθμάρχης της Λάρισας έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη.

Μετά, δηλαδή, το μοιραίο σήμα που έδωσε στον μηχανοδόγη της αμαξοστοιχίας Intercity 62 και το οποίο αποκάλυψε το protothema.gr, ο σταθμάρχης φαίνεται, σύμφωνα με όσα είπε το στέλεχος του ΟΣΕ, να μην αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα το τρένο

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρκαολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» είπε αρχικά ο κ. Τερεζάκης στον ΣΚΑΪ.

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί – γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα – για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο» διευκρίνισε ακόμα περισσότερο ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.

Στην ερώτηση αν ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να μην υπακούσει στην εντολή του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι «ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή ο μηχανοδηγός μπορεί να διευρκρινίσει την εντολή που πήρε. Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση να ζητήσει διευκρινίσεις»

«Ίσως, χωρίς να έχει υποχρέωση, ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε διευκρινίσει “κυριε σταθμάρχα με βάλατε σε αντίθετη ροή καθόδου, είμαστε εντάξει;”. Όταν ένα τρένο μπαίνει σε αντίθετη κατεύθυνση συνήθως ζητούνται διευκρινίσεις αλλά το πρωτόκολλο προβλέπει να ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη» εξήγησε ο κ. Τερεζάκης.

Ερωτηθείς αν τον διάλογο του σταθμάρχη Λάρισας με τον μηχανοδηγό του επιβατικού τρένου, που έφερε στη δημοσιότητα το protothema.gr, τον άκουγε και ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου, το στέλεχος του ΟΣΕ απάντησε ότι «η εμπορική αμαξοστοιχία άκουσε τη συζήτηση αλλά δεν υπήρξε αναφορά ότι το τρένο ήταν στη γραμμή καθόδου, ούτε υπήρχε τηλεγράφημα ότι έχουμε μονή γραμμή».

Ειδικά, δε, για τον σταθμάρχη Λάρισας είπε ότι «βγήκε μετά την εκπαίδευση και τοποθετήθηκε στη Λάρισα, ήταν αρχικά μόνος του με άλλον σταθμάρχη που επιτηρούσε τους χειρισμούς του επειδή είναι καίριο πόστο» ενώ για τον μηχανοδηγό συμπλήρωσε ότι «ήταν έμπειρος, θα έπαιρνε σύνταξη σε δύο μήνες».

Η τηλεδιοίκηση

Το στέλεχος του ΟΣΕ εξήγησε, επίσης, ότι μέχρι το 2010-11-12 υπήρχε τηλεδιοίκηση από το Κιάτο μέχρι το Αεροδρόμιο και από την Αθήνα, το ΣΚΑ, μέχρι την Ειδομένη και τον Προμαχώνα η οποία, όμως, «για διάφορους λόγους μετά έπεσε». Σύμφωνα με τον ίδιο «μέχρι το 2010 ο ΟΣΕ είχε 5 τηλεδιοικήσεις ανάμεσα στις οποίες σε Κόρινθο, ΣΚΑ, Λάρισα, Θεσσαλονίκη».

Στην ερώτηση τι μεσολάβησε και «έπεσε» η τηλεδιοίκηση ο κ. Τερεζάκης είιπε ότι «ένας από τους λόγους ήταν και οικονομικός, η μείωση του προσωπικού που έγινε σταδιακά οποτε όλο το σύστημα υπέφερε και άρχισε να απαξιώνεται, και οι κοπές των καλωδίων, υποφέρουμε πολύ από αυτό».

«Όσο έχουμε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ο σκοπός είναι να αυξηθεί η ασφάλεια στις διαδρομές, αλλά και όταν πέφτει η τηλεδιοίκηση ο οργανισμός έχει κανονισμό κυκλοφορίας βάσει πρωτοκόλλων και ασφάλειας. Αν αυτά τηρούνται από τους σταθμάρχες, τους μηχανοδηγούς και τους κλειδούχους τότε δεν υπάρχει κίνδυνος για τραγωδία όπως αυτή» πρόσθεσε.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

#σταθμάρχηςσύγκρουση τρένωνΤέμπη
Στείλτε αυτό το άρθρο σε ένα φίλο!
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Copy Link Print
Κοινοποίησε:
- Διαφήμιση -
'Ελα Σκύρο'Ελα Σκύρο
Skyros Sports Festival
Skyros Sports Festival
Σταύρος Καλατζής Ορθοπαιδικός Χειρουργός, Χαλκίδα - Βασιλικό
Σταύρος Καλατζής Ορθοπαιδικός Χειρουργός, Χαλκίδα - Βασιλικό
Αστυνομικά

Εύβοια: Αποκαλύψεις ΣΟΚ- Εμπλέκεται και τρίτο Ι.Χ. στο τροχαίο που έχασαν την ζωή τους, ο Γιάννης Καράπας και η Λίλα Κρόκου- Ο ένστολος που οδηγούσε και το πήγε, σπίτι του!!! -Τα τρία ορφανά και τα αμείλικτα ερωτήματα-Οι αντιφάσεις… (Αποκλειστικό)

Εύβοια: Κλείνει η Υψηλή γέφυρα- Ο λόγος -Η ημερομηνία- Η διάρκεια-Η σύσκεψη -Το απευκταίο ενδεχόμενο (Αποκλειστικό)
Οι μεγαλύτεροι σεισμοί στην Ελλάδα από την αρχαιότητα μέχρι τα τέλη του 18ου αιώνα-Οι επιπτώσεις στην Εύβοια-Από τα 7R στη Σπάρτη το 550 π.Χ. στα 7R των Επτανήσων το 1783 –
Εύβοια: Διεθνής…γάμος-Ο Κρητικός με την Ευβοιώτισσα που γνωριστήκανε στον Καναδά και παντρευτήκανε στον Άγιο Ιωάννη το Ρώσσο-Ο γαμπρός έφτασε με άλογο, υπό τους ήχους της “Ευβοιώτισσας” και μαντινάδων (βίντεο)
Εύβοια-Τροχαίο: Αυτός είναι ο οδηγός του ημιφορτηγού που συνελήφθη ως εμπλεκόμενος στη σύγκρουση με την μηχανή που έχασε την ζωή του ο 34χρονος οδηγός της-Αποκλειστικό ρεπορτάζ (βίντεο -φωτο)

eviaonline.gr Social Media

Για να είστε πάντα EVIA online
FacebookLike
XFollow
InstagramFollow
YoutubeSubscribe
TiktokFollow
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
Taekwondo Skyros Pelasgoi ΠΕΛΑΣΓΟΙ Σκύρος / TAEKWONDO ΠΕΛΑΣΓΟΙ ΣΚΥΡΟΣTaekwondo Skyros Pelasgoi ΠΕΛΑΣΓΟΙ Σκύρος / TAEKWONDO ΠΕΛΑΣΓΟΙ ΣΚΥΡΟΣ
- Διαφήμιση -
La strada Diverso Restaurant by XarisisLa strada Diverso Restaurant by Xarisis
- Ιερό Προσκύνημα Οσίου Ιωάννη Ρώσου -
Ιερό Προσκύνημα Οσίου Ιωάννη Ρώσου 100χρόνιαΙερό Προσκύνημα Οσίου Ιωάννη Ρώσου 100χρόνια

Φαρμακευτικός Σύλλογος Ευβοίας

Φαρμακευτικός Σύλλογος Ευβοίας

ΚΤΕΛ Νομού Ευβοίας

Δρομολόγια ΟΣΕ Χαλκίδας

Δρομολόγια ΟΣΕ Χαλκίδας

- Διαφήμιση -
AKFA chemicals - ΧαλκίδαAd image
- Διαφήμιση -
Kaneloriza (κανελόριζα)Kaneloriza (κανελόριζα)
- Διαφήμιση -
Γύρος Grill Ψητοπωλείο ΧαλκίδαΓύρος Grill Ψητοπωλείο Χαλκίδα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Εύβοια: Κλείνει ΚΕΠ Δήμου λόγω εργασιών ανακαίνισης
12 Σεπτεμβρίου 2025
Εύβοια-Σεισμός: Τι είπε στο evia online ο Ευθύμιος Λέκκας-Οι διαπιστώσεις του για το νέο χτύπημα του εγκέλαδου-Πρέπει να ανησυχούμε;
10 Σεπτεμβρίου 2025
Εύβοια-Σεισμός: Πού και πώς θα δηλώσετε τυχόν ζημιές – Όλη η διαδικασία
10 Σεπτεμβρίου 2025
Σεισμός-Εύβοια: Χάρτης δείχνει το μεγάλο εύρος της πολύ ισχυρής δόνησης των 5,2 ρίχτερ με επίκεντρο τα Ν. Στύρα-Τα μέρη που χτύπησε ο εγκέλαδος
9 Σεπτεμβρίου 2025

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Επικαιρότητα

Εύβοια: Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού -Έρχονται καταιγίδες, κεραυνοί και χαλάζι

eviaonline Newsroom
2 Δεκεμβρίου 2023
Επικαιρότητα

Ανώτερη εισαγγελέας και επτά δικαστές αποπέμφθηκαν με απόφαση του Αρείου Πάγου-Οι λόγοι

eviaonline Newsroom
24 Μαρτίου 2025
Επικαιρότητα

Η Ελλάδα στέλνει φρεγάτα στην Ερυθρά Θάλασσα

eviaonline Newsroom
21 Δεκεμβρίου 2023
ΕπικαιρότηταΥγεία

Νοσοκομείο Κύμης: Νέος γιατρός με ειδικότητα βιοπαθολογίας

eviaonline Newsroom
17 Ιανουαρίου 2024
Επικαιρότητα

Εύβοια : Πραγματοποιήθηκε η κοπή της πίτας των Εθελοντών Διασωστών Δασοπυροσβεστών της Αμαρύνθιας

eviaonline Newsroom
11 Αυγούστου 2023
ΑστυνομικάΕπικαιρότητα

Β. Εύβοια: Σε σεισμική επαγρύπνηση μετά το νέο σεισμό 4,2 ρίχτερ-Τι είπε ο Ευθύμιος Λέκκας και κάτοικοι στο evia online-Αισθητός μέχρι και στην Αθήνα

eviaonline Newsroom
13 Απριλίου 2024
Προηγούμενο Επόμενο
EVIAONLINE logo
Για να είσαι Online στις Εξελίξεις!!! Ειδήσεις και νέα από όλη την Εύβοια και την Στερεά Ελλάδα!

Η Εύβοια πάντα Online στις Εξελίξεις!

Eviaonline.gr

Ειδήσεις και νέα από όλη την Εύβοια και την Στερεά Ελλάδα! Evia Online

eviawoman logo
Evia Woman - eviawoman.gr - Η Εύβοια στα καλύτερά της!
Εύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά ΕλλάδαΕύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά Ελλάδα
Follow US
EVIAONLINE © eviaonline.gr - All Rights Reserved.
EVIAONLINE logo
Welcome Back!
Username or Email Address
Password

Lost your password?