Πώς ξεκίνησε το θέατρο παρά τις αντιρρήσεις των γονιών της – Έπεισε τον Δαλιανίδη να την προσλάβει με ένα κόλπο, ενώ φωτογραφήθηκε γυμνή για το Playboy στα 54 χρόνια της
Δύσκολα ξεχνάει κάποιος την σκηνή που η Μαίρη Χρονοπούλου θέλοντας να «ζωντανέψει» το μαγαζί, σηκώνεται, κολλάει ένα κατοστάρικο στο κεφάλι του μαέστρου ζητώντας «ζεϊμπεκιά» και δευτερόλεπτα αργότερα, ακούγεται η εισαγωγή από το «Του αγοριού απέναντι».
Ακόμη πιο δύσκολα όμως οι γονείς της δέχτηκαν την επιλογή της κόρης τους να γίνει ηθοποιός, αφού όπως έχει πει και η ίδια η αστική της καταγωγή την ήθελε με γαλλικά, πιάνο και ιδιωτικά σχολεία.
Εν τούτοις μια φίλη των γονιών της, η σπουδαία Δέσπω Διαμαντίδου πείθει την νεαρή τότε Μαίρη να πατήσει το θεατρικό σανίδι-«είσαι καλή» της είχε πει-παίζοντας μάλιστα στο ντεμπούτο της ως πρωταγωνίστρια σε έργο του Αλέκου Σακελλάριου.
Η τεράστια διαδρομή της που έφτασε στο τέλος με τον θάνατό της το μεσημέρι της Παρασκευής, άρχιζε αλλά όχι με τον καλύτερο τρόπο και έμελλε να σημαδευτεί από αξέχαστα περιστατικά και ιστορίες στις οποίες μόνο αυτή θα μπορούσε να είναι πρωταγωνίστρια.
Η κλωτσιά και ο προστάτης Κούρκουλος
Η Χρονοπούλου πάτησε μεν το σανίδι ως πρωτάρα αλλά την ημέρα της πρεμιέρας δεν μπορούσε με τίποτε να βγει στην σκηνή, από το τρακ που την είχε κυριεύσει, επιμένοντας να κρύβεται πίσω από την κουίντα. Είχε μάθει τέλεια τον ρόλο της, αρνούνταν όμως επίμονα να πάρει το βάπτισμα του πυρός στην σκηνή, οπότε πήρε την κατάσταση στα χέρια του ο Αλέκος Σακελάριος.
Αφού της μίλησε και δεν κατάφερε να την πείσει της είπε να ηρεμήσει, έκανε πως φεύγει και γυρνώντας απότομα την «φιλοδώρησε» με μια κλωτσιά, που την έστειλε με φόρα στην σκηνή όπου σωριάστηκε σε έναν καναπέ.
Η διαδρομή της ως ηθοποιός μόλις ξεκίναγε και στα χρόνια που ακολούθησαν το ταλέντο της ξεδιπλώθηκε απλόχερο στην μεγάλη οθόνη και την θεατρική σκηνή. Είχε καλές σχέσεις με πολλούς από τους συναδέλφους στο χώρο, αλλά ο Νίκος Κούρκουλος έγινε ο αδερφός που δεν απέκτησε ποτέ αφού ήταν μοναχοκόρη και ο άνθρωπος στον οποίο έλεγε τα πάντα. Ενίοτε ο ζεν πρεμιέ «καθάριζε» για την Μαίρη, όπως την φορά που του εκμυστηρεύθηκε ότι τσακώθηκε άσχημα με τον σύντροφό της, ο οποίος μάλιστα την χαστούκισε.
Ο πιο γοητευτικός σταρ του ελληνικού κινηματογράφου, έφυγε, έψαξε και βρήκε τον καλό της Χρονοπούλου, ο οποίος δεν ήθελε να ζητήσει συγνώμη από την καλή του. Ο Κούρκουλος τον έκανε «ασήκωτο» από το ξύλο και μετά ενημέρωσε τη Χρονοπούλου, όμως μετά από δυο μέρες πέτυχε το ζευγάρι να διασκεδάζει σε νυχτερινό κέντρο. «Τι θα γίνει ρε Μαίρη; Εγώ θα τους δέρνω κι εσύ θα ξαναγυρνάς;» ήταν η ατάκα του ζεν πρεμιέ στην κολλητή του φίλη, αυτή για την οποία έβαζε όρο ότι θα είναι συμπρωταγωνίστριά του σε ταινίες που είχε τον πρώτο ρόλο.
Ο Δαλιανίδης, ο Φώσκολος και το κλάμα
Επίμονη σαν άνθρωπος, προσπάθησε αρκετές φορές να πείσει τον Δαλιανίδη να την δοκιμάσει σε μιούζικαλ, αλλά αυτός έλεγε όχι αφού πίστευε ότι ήταν καλή μόνο σε δραματικούς ρόλους. Η Χρονοπούλου κατέφυγε σε ένα τέχνασμα προκειμένου να του αλλάξει γνώμη και εμφανίστηκε ξαφνικά μπροστά του με σκιστό φόρεμα, χορεύοντας και τραγουδώντας.
Τα κατάφερε και η συνέχεια είναι γνωστή αφού πρωταγωνίστησε σε ταινίες όπως το «Γοργόνες και μάγκες» και «Μια κυρία στα μπουζούκια», αμφότερες σε σκηνοθεσία του Γιάννη Δαλιανίδη.
Μάλιστα στην σκηνή που τραγουδάει το «Είμαι γυναίκα του κεφιού», γέμισε ένα μπουκάλι αναψυκτικού με χύμα κονιάκ, προκειμένου να είναι άνετη, αφού η μητέρα της είχε θυμώσει που η κόρη της θα χόρευε τσιφτετέλι. Το θεωρούσε απαράδεκτο για την κοινωνική τους τάξη, αλλά η κόρη της είχε άλλη άποψη.
Ήπιε το κονιάκ και τα υπόλοιπα είναι ιστορία, όμως εκείνη την εποχή τα γυρίσματα ταινιών αντιμετώπιζαν ενίοτε πολλά προβλήματα και ένα από αυτά προέκυψε στην σκηνή της κηδείας στο «Ορατότης Μηδέν». Μεγάλο μπάτζετ δεν υπήρχε για κομπάρσους και ο Νίκος Φώσκολος φέρεται να έπεισε την Χρονοπούλου να εισέλθει σε μια ξένη κηδεία, προκειμένου να έχει πλάνα, οπότε αυτή ετοιμάστηκε, φόρεσε τα μαύρα και το έκανε.
Άρχισε να κλαίει στην κηδεία ενός αγνώστου ανθρώπου, αλλά η παρουσία της εκεί προκάλεσε την εύλογη περιέργεια της χήρας του αποθανόντος, η οποία την πλησίασε και την ρώτησε αν ήξερε τον Παντελή της. «Καλέ τον Παντελή δεν ήξερα;» απάντησε η κλαίουσα Χρονοπούλου, ενώ στο συνεργείο που τράβαγε πλάνα από απόσταση, οι τεχνικοί με δυσκολία κράτησαν τα άφθονα γέλια που ήθελαν να ρίξουν γι’ αυτή την πραγματικά σουρεαλιστική σκηνή.
Ο απαγορευμένος έρωτας και η γυμνή φωτογράφιση
Μια φορά μίλησε για τον μεγάλο έρωτα της ζωής της σε τηλεοπτική συνέντευξη, χωρίς όμως να εντρυφήσει σε λεπτομέρειες η μεγάλη ηθοποιός που ταλαιπωρήθηκε πολύ τα τελευταία χρόνια της ζωής της με προβλήματα υγείας. «Είμαι μια απόλυτα χορτασμένη γυναίκα και δεν έχω χαριστεί σε κανέναν, ούτε εκδότη, ούτε παραγωγό» είχε πει τότε αποκαλύπτοντας στην συνέχεια ότι ο συγκεκριμένος άνδρας ήταν ο μοναδικός έρωτας στην ζωή της που είχε πολιτική εξουσία. «Δεν έγινε ποτέ γνωστό. Ήταν παντρεμένος, πολύ σπουδαίος και καλός στο ερωτικό κομμάτι. Εκτιμούσα πολύ τη γυναίκα του και δεν σκέφτηκα ποτέ να τον χωρίσω. Μου αρκούσε που τον έβλεπα μια-δυο φορές».
Κι αν αυτές οι συναντήσεις γίνονταν εν κρυπτώ για ευνόητους λόγους, η σταρ του κινηματογράφου επέλεξε τον Ιούνιο του 1987, να δείξει σε όλη την Ελλάδα, την γυμνή της αλήθεια. Ήταν 54 ετών αλλά αυτό δεν την ένοιαξε καθόλου όταν πέρασε την είσοδο ενός φωτογραφικού στούντιο στο Κουκάκι, όπου την περίμενε ο αείμνηστος Ντίνος Διαμαντόπουλος.
Η φωτογράφιση της για το περιοδικό Playboy άφησε εποχή, αφού ο Διαμαντόπουλος την «έντυσε» με λευκά πανιά και ο φακός του αποτύπωσε αυτή την αέναη γοητεία που εξέπεμπε η Μαίρη. Όπως είχε πει «στα είκοσι χρόνια μου δεν χρειαζόμουν καμία επιβεβαίωση. Στα πενήντα ναι, γι’ αυτό έκανα τη φωτογράφιση» είχε δηλώσει, όμως όπως αποδείχτηκε ούτε στην πέμπτη δεκαετία της ζωής της χρειαζόταν επιβεβαίωση. Το τεύχος του Playboy εξαντλήθηκε μέσα σε λίγα 24ωρα.
Πηγή: Πρώτο Θέμα