Προθεσμία 20 ημερών και συγκεκριμένα μέχρι τη δημοσίευση του νόμου έχουν οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων, ή που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ή δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας.
Μετά την ενεργοποίηση της νομοθεσίας και ανεξαρτήτως του πότε θα γίνουν οι διασταυρώσεις οι ιδιοκτήτες που δεν έχουν τακτοποιήσει τις υποχρεώσεις τους με τα αυτοκίνητα τους, θα κληθούν να πληρώσουν το σχετικό πρόστιμο της νέας νομοθεσίας.
Για παράδειγμα εάν κάποιος έχει ανασφάλιστο όχημα το οποίο το ασφαλίζει τον Αύγουστο, όποτε και εάν γίνει η διασταύρωση θα πληρώσει το σχετικό πρόστιμο. Το ίδιο ισχύει και για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ή είναι σε αδράνεια, ενώ για τα τέλη κυκλοφορίας τα τέλη θα καταβληθούν για όσους έτη δεν έχουν πληρωθεί μαζί με το σχετικό πρόστιμο.
Σύμφωνα με το νέο νομοθετικό καθεστώς όσοι εντοπισθούν με ανασφάλιστο όχημα θα κληθούν να καταβάλλουν αυτοτελές πρόστιμο που ανέρχεται σε 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα πάσης φύσεως, σε 250 ευρώ για τα δίκυκλα και σε 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης ενώ σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη καθώς και το πρόστιμο που αναλογεί.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κ. Χατζηδάκης όσοι έχουν εκκρεμότητες σε σχέση με αδρανή ή ανασφάλιστα οχήματα, να τις τακτοποιήσουν πριν ενεργοποιηθεί η νέα νομοθεσία. Επίσης, ο υπουργός σημείωσε ότι με τις νέες ρυθμίσεις για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων και αδρανών οχημάτων αντιμετωπίζουμε μια απαράδεκτη κατάσταση. Οι «τρύπες» που υπήρχαν στο σύστημα, επέτρεπαν να υπάρχουν πολίτες δυο κατηγοριών: οι «έξυπνοι» που δεν πλήρωναν και τα «κορόιδα» που πλήρωναν. Επέτρεπαν επίσης να χάνει το Δημόσιο έσοδα. Κάνουμε μια συστηματική προσπάθεια, όχι μια «έφοδο», για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.
Τα πρόστιμα
Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.
Εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.
Εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Παράλληλα αλλάζουν οι διαδικασίας για την αδρανοποίησης των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα οχημάτων. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθεί, δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Κατόπιν, ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους.
Σε κατάσταση οριστικής αδράνειας περιέρχονται αυτοδικαίως οχήματα παλαιότητας άνω 40 ετών για τα οποία είτε ο ιδιοκτήτης δεν προβαίνει σε ενέργειες επικαιροποίησης εντός τριμήνου από την σχετική ειδοποίηση είτε ανήκουν σε θανόντες που για το διάστημα των τελευταίων 15 ετών δεν είναι σωρευτικώς τακτοποιημένα, ως προς την καταβολή των αναλογούντων τελών κυκλοφορίας ή χρήσης ή, όταν προβλέπεται, ως προς την ετήσια αναθεώρηση της άδειας κυκλοφορίας τους, την υποχρέωση ασφάλισης και τη διενέργεια ελέγχου από Κ.Τ.Ε.Ο.
ΠΗΓΗ: POWERGAME.GR