Με ιστορικά υψηλά νούμερα και αίσθημα αισιοδοξίας για το μέλλον, ολοκληρώθηκε η Γενική Συνέλευση των Μετόχων της Σκύρος Ναυτικής Εταιρείας (ΣΝΕ), που πραγματοποιήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 2025. Ο πρόεδρος της Εταιρείας και δήμαρχος Σκύρου Κυριάκος Αντωνόπουλος παρουσίασε αναλυτικά τα πεπραγμένα της χρήσης 2024, τα οποία ανέδειξαν τη ΣΝΕ ως μια από τις πιο υγιείς και αποτελεσματικές ναυτιλιακές εταιρείες της περιφέρειας.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του προέδρου της Εταιρείας και Δημάρχου Σκύρου Κυριάκου Αντωνόπουλου
Στις 13 Σεπτεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση της Σκύρου Ναυτικής Εταιρείας (ΣΝΕ), με τη συμμετοχή των μετόχων της. Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της προηγούμενης χρήσης (2024) και καθορίστηκαν οι βασικές στρατηγικές κατευθύνσεις για τα επόμενα χρόνια.
Απολογισμός 2024 και Στρατηγική Κατεύθυνση!
Από τις αρχές του 2024, η Διοίκηση της ΣΝΕ είχε διαγνώσει τις σοβαρές οικονομικές προκλήσεις της εποχής, τόσο στην ελληνική κοινωνία όσο και στις διεθνείς αγορές.
Παρά τις δυσκολίες, έθεσε ως στόχο να ενισχύσει τη γραμμή Κύμης–Σκύρου, προκειμένου να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητά της μετά τη διακοπή των δρομολογίων προς τις Σποράδες (2022) και τη μη ενίσχυση της τοπικής γραμμής κατά το 2023.
Η απόφαση αυτή απέδωσε καρπούς.
Το 2024 κατεγράφη ιστορικό ρεκόρ επιβατών και οχημάτων με 184.212 επιβάτες, έναντι 167.515 του 2023 ως καλύτερη προηγούμενη.
Με αύξηση +9,96% η οποία αντιστοιχεί σε +16.697 επιβάτες, ενώ αντίστοιχα σημειώθηκαν αυξήσεις +5.752 Ι.Χ., +20 φορτηγά, +270 δίκυκλα και +1.277 μέτρα φορτίου εναντι αυτών του 2023.
Η στρατηγική αυτή διατηρήθηκε και το 2025, όπου τα εισιτήρια επιβατών παρουσίασαν μικρή αύξηση έναντι του 2024, ενώ η κίνηση φορτηγών κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο της τάξης του 40%, αποδεικνύοντας τη στήριξη της τοπικής οικονομίας και εμπορικής δραστηριότητας.
Διοικητικές και Οργανωτικές Παρεμβάσεις
Κατά τη χρήση του 2024 η ΣΝΕ προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές στελέχωσης και αναβάθμισης της λειτουργίας της:
● Γενικός Διευθυντής: Μανώλης Βουβάκης, επί σειρά ετών στέλεχος της εταιρείας. Επικουρήθηκε για τους πρώτους 6 μήνες από τον απερχόμενο Γενικού Διευθυντή Κωνσταντίνου Αγγελή.
● Γραμματειακή Υποστήριξη: προσλήφθηκε η Γιώτα Κουναδίνη, κατόπιν διαφανούς διαδικασίας επιλογής μέσω κύκλων συνεντευξεων μεταξύ 30+ υποψηφίων, στη θέση της συνταξιοδοτηθείσας Σοφίας Αντωνοπούλου.
● Τεχνική Διεύθυνση: ανέλαβε ο συμπατριώτης μας Μάκης Μαραγκός, με εμπειρία 34 ετών ως Αρχιμηχανικός σε ναυτιλιακή εταιρεία.
● Υπεύθυνος Ασφαλείας (DPA): ο Σκυριανός Μανώλης Φραγκούλης, έμπειρο στέλεχος της ναυτιλίας.
● Ενισχύθηκε ο ρόλος του εκάστοτε Α’ Μηχανικού κατα την περίοδο που δεν ειναι ναυτολογημένος στο πλοίο με εργασία στο γραφείο της ΣΝΕ ως σύνδεσμος μεταξύ γραφείου και πλοίου αλλά & διευθυντής πληρωμάτων.
● Στην διερεύνηση της αγοράς του Πειραιά συνέχισε να συμβάλλει ο συνταξιούχος Α’ Μηχανικός Τάκης Χατζημανώλης.
Οι αλλαγές αυτές απέδειξαν στην πράξη ότι η ΣΝΕ λειτουργεί με αξιοκρατία, διαφάνεια και επαγγελματισμό, δημιουργώντας μια στέρεη βάση λειτουργίας με έδρα και της Τεχνικής της διεύθυνσης στη Σκύρο.
Δρομολόγια – Επιδόσεις – Καινοτομίες
Από τις 10 Ιανουαρίου 2024 ανακοινώθηκαν έγκαιρα όλα τα δρομολόγια της χρονιάς. Για πρώτη φορά, όλα τα διπλά και τριπλά δρομολόγια χαρακτηρίστηκαν ως τακτικά, επιτρέποντας στους επιβάτες να προγραμματίζουν με ασφάλεια τις μετακινήσεις τους.
Η Εταιρεία υιοθέτησε μια σαφή πολιτική προτεραιοτήτων:
● Κατά το Θερινό τετράμηνο (Ιούνιος–Σεπτέμβριος): α. Τουριστικές β. Εμπορικές γ. Κοινωνικές ανάγκες.
Β. Υπόλοιπο έτος (Οκτώβριος – Μάιος) : α. Κοινωνικές β. Εμπορικές γ. Τουριστικές ανάγκες.
Κατά το θερινό 4μηνο καθιερώθηκαν:
● Καθημερινές πρωινές αναχωρήσεις από Κύμη (10.00 η 11.00) και οι οποίες καταγράφηκαν ως οι πλέον εμπορικές για μετάβαση στη Σκύρο.
● Τέσσερις βραδινές αναχωρήσεις από Σκύρο (Πέμπτη έως & Κυριακή).
● Διανυκτέρευση πλοίου στην Κύμη κάθε Πέμπτη και Σάββατο, για την πραγματοποίηση τριπλών δρομολογίων προς Σκύρο κάθε Παρασκευής Κυριακή σε συνδυασμό των βραδινών αναχωρήσεων τα βράδια της Πέμπτης & Σαββάτου από Σκύρο.
● Έκπτωση 50% στα εισιτήρια φορτηγών Σκυριανών για τα βραδινά δρομολόγια των 20.30 της Πέμπτης & του Σαββάτου για να αποσυμφορηθεί το πλοίο τις Παρασκευές και τις Κυριακές που δέχεται τουριστικές πιέσεις.
(Η παροχή αυτή επεκτάθηκε κατά το 2025 και στις πρωινές αναχωρήσεις της Πέμπτης και του Σαββάτου της θερινής περιόδου με επιτυχία.
● Αυθημερόν μετάβαση στη Σκύρο με έκπτωση 35% κάθε (ΠΕ -ΠΑΡ-ΣΑΒ-ΚΥΡ) στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων για group ξενοδοχείων της Εύβοιας και ιδιώτες.
● Από 7 ΣΕΠΤ 2024 επεκτάθηκε για κάθε έτος από Δευτέρα έως & Πέμπτη η έκπτωση 40% στα ΙΧ επιβατικά οχήματα από Σκύρο με επιστροφή αυθημερόν.
● Προστέθηκαν τακτικά δρομολόγια στις Αποκριές, σύνολο 7 προς και 7 από Σκύρο με αποτέλεσμα η καθαρά Δευτέρα να καταστεί ημέρα παραμονής των περισσοτέρων επισκεπτών και όχι ημέρα αναχώρησης. Η περίοδος της Αποκριάς επιμηκύνθηκε κατά μία ημέρα, καθώς το 58,55% των επισκεπτών που ηρθαν με το πλοίο αναχώρησαν με το (νέο) τριπλό δρομολόγιο της Τρίτης η την Τετάρτη αντί της Καθαράς Δευτέρας, οι οποίοι κατα κύριο λόγο είχαν αφιχθεί με το (νέο) τριπλό δρομολόγιο του Σαββάτου.
● Το 2025, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 61%, ! επιβεβαιώνοντας την επιτυχία της αυτής της δρομολογιακής πολιτικής.
Τα στοιχεία των τριημέρων του πρώτου πενταμήνου του 2024 ήταν αποκαλυπτικά:
● Απόκριες 2024: 3.550 επιβάτες + 795 Ι.Χ.
● Πάσχα 2024: 2.959 επιβάτες + 801 Ι.Χ.
● Αγ. Πνεύματος 2024: 3.126 επιβάτες + 835 Ι.Χ.
● Το πεντάμηνο Ιανουαρίου–Μαΐου 2024 η επιβατική κίνηση παρουσίασε αύξηση +22,19% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023.
● Ανάλογες αυξήσεις στον αριθμό των εισιτηρίων επιβατών σημειώθηκαν και κατά το Θερινό τετράμηνο- έναντι του 2023
με το 4μηνο του 2024 να διμορφώνεται ως εξής :Ιούνιος +13,91%, Ιούλιος +1,26%, Αύγουστος +15,33%, Σεπτέμβριος +14,03%.
Οικονομικά Αποτελέσματα
Το 2024 αποτέλεσε έτος ορόσημο. Παρά τις υψηλές εκ του νόμου υποχρεώσεις, η Εταιρεία πέτυχε την υψηλότερη κερδοφορία της ιστορίας της.
Βασικές υποχρεωτικές δαπάνες:2024
● Δεξαμενισμός (ΟΚΤ 2024) : 342.000 € (ακυρώθηκε μη υποχρεωτικός δεξαμενισμός τον ΝΟΕ του 2023 που είχε προγραμματιστεί από την προηγούμενη διοίκηση).
● Γενική επισκευή μηχανών (υποχρεωτική ανα 5ετία): ( αμοιβές 40.000 € + ανταλλακτικά 150.000 € ), συνολο 190.000 ευρώ
● Πρόσθετο μισθολογικό κόστος: 80.000 € λόγω αύξησης 6% στις συμβάσεις ακτοπλοΐας 2024
ΣΗΜ: Η επισκευή των μηχανών εγινε από το πλήρωμα του μηχανοστασίου του Αχιλλέα υπό την επίβλεψη της τεχνικής διεύθυνσης γεγονός που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του, ενώ η εταιρεία εξοικονομεί πόρους ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί μελλοντικά στελέχη.
● Η γενική επισκευη των μηχανών του πλοίου το 2020 – με εξωτερικά συνεργεία – είχε κοστίσει 812.000 ευρώ (αμοιβές 384.000, κόστος ανταλλακτικών 438.000).
Παρά τις υποχρεώσεις της ΣΝΕ που στοίχισαν περ. τις 600.000 ευρώ, η κερδοφορία του 2024 ανήλθε σε 1.027.175,65 €, (ιστορικό ρεκόρ)! έναντι 809.244,84 € του 2023 που η εταιρεία δεν είχε τεχνικές υποχρεώσεις αλλά μόνο αύξηση μισθολογικού κόστους.
Εάν δεν είχαν υπάρξει οι τεχνικές υποχρεώσεις, η κερδοφορία του 2024 θα είχε κυμανθεί περ. στο 1.600,000 ! εκ. ευρώ, κάτι που αναμένεται στη χρήση του 2025 !
Στις 31 Αυγούστου 2025, το συνολικό αποθεματικό της ΣΝΕ ανερχόταν σε 8.231.665,13 €, πόσο το οποίο θα βαίνει μειούμενο λόγω της μείωσης εσόδων και της αυτοχρηματοδότησης που κάνει η εταιρεία τους χειμερινούς μήνες.
Επικοινωνία και Εξωστρέφεια
Η Εταιρεία συνέχισε τη συνεργασία της με τη Flip New Media, με διπλό στόχο:
● την προώθηση της ίδιας της ΣΝΕ και την τουριστική προβολή της Σκύρου.
● Η αναβαθμισμένη ψηφιακή παρουσία της οδήγησε σε αύξηση ακολούθων της κατά 90% στα κοινωνικά δίκτυα,
● Τα βίντεο λειτουργίας και του δεξαμενισμού του πλοίου ξεπέρασαν τις 1.000.000 προβολές δημιουργώντας ένα νέο κοινό που εχει αναφορά τη ΣΝΕ και τη Σκύρο.
● Δημιουργήθηκαν banners με QR codes που παραπέμπουν στον Τουριστικό Οδηγό Σκύρου και στο Παρατηρητήριο Τουρισμού, παρέχοντας άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες, στατιστικά και δεδομένα επισκεψιμότητας.
Προοπτικές 2025–2030
Η ΣΝΕ χαράσσει στρατηγική που στοχεύει στη διατήρηση ισχυρής οικονομικής βάσης ενόψει των επερχόμενων εξελίξεων στην ακτοπλοΐα.
Σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα στην επόμενη πενταετία θα απαιτηθεί η προσαρμογή των πλοίων σε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Η ΣΝΕ προετοιμάζεται μεθοδικά: επιδιώκει την αύξηση του αποθεματικού της ώστε να διαθέτει το κεφάλαιο και τη δυνατότητα να συμμετάσχει στην αντικατάσταση με ένα σύγχρονο, φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο.
Θέματα Γενικής Συνέλευσης 2025
Η απελθούσα διοίκηση της ΣΝΕ (2023–2025) είχε την εξής σύνθεση:
Πρόεδρος: Κυριάκος Αντωνόπουλος – Αντιπρόεδρος: Κωστής Ιπποκράτης – Γραμματέας: Γιώργος Φτούλης – Μέλη: Ιωάννης Ευγενικός, Νικόλαος Μαυρίκος, Κωνσταντίνος Τραχανάς, Κωνσταντίνος Μικές, Δημήτρης Ψαριώτης, Γεώργιος Ανδρέου
-Ευχαριστώ θερμά την απελθουσα διοίκηση για την ωφέλιμη συνεργασία!
-Η Γενική Συνέλευση του 2025 ενέκρινε ομόφωνα:
● Τον Ισολογισμό και τα αποτελέσματα της χρήσης 2024.
● Την απαλλαγή του Διοικητικού Συμβουλίου και του Ορκωτού Λογιστή από κάθε ευθύνη για τη χρήση του 2024.
● Την εκλογή νέου Ορκωτού Λογιστή για τη χρήση 2025.
● Η Διαχείριση των διαθεσίμων της Εταιρείας σε τρεις συστημικές τράπεζες.
● Την Εκπτωτική πολιτική προς τους μετόχους που εισηγηθηκε η διοίκηση που για πρώτη φορά θεσπίζει σύστημα επιβράβευσης των μετόχων.
● Την εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου (γιά 2ετή θητεία -2025–2027).
-Από τον Δήμο προτάθηκαν και εκλέχθηκαν οι:
● Γεώργιος Ανδρέου.
● Κυριάκος Αντωνόπουλος,
● Ιπποκράτης Κωστής,
● Κωνσταντίνος Μικές,
● Κωνσταντίνος Αγγελής,
● Ευφροσύνη Παπαλημναίου,
-Επιπλέον από τα μέλη της ΓΣ εξελέγησαν οι:
● Γεώργιος Φτούλης.
● Λάμπρος Γεώργιος.
● Ιωάννης Ευγενικός
-Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής:
● Πρόεδρος: Κυριάκος Αντωνόπουλος
● Αντιπρόεδρος: Ιωάννης Ευγενικός
● Γραμματέας: Γεώργιος Φτούλης
Μέλη: Γεώργιος Ανδρέου, Ιπποκράτης Κωστής, Κωνσταντίνος Αγγελής, Κωνσταντίνος Μικές ,Λάμπρος Γεώργιος, Ευφροσύνη Παπαλημναίου
Ευχομαι στο νέο ΔΣ επιτυχημένη θητεία και καλά αποτελέσματα για τη ΣΝΕ και τη Σκύρο!
-Ακολουθεί ανάλυση της εγκριθείσας εκπτωτικής πολιτικής προς τους μετόχους.
-Εκπτωτική Πολιτική 2026 – “Μέτοχοι Club”
Από 1η Ιανουαρίου 2026 τίθεται σε ισχύ η εκπτωτική πολιτική “Μέτοχοι Club”, με διάρκεια ενός έτους.
● Η πολιτική αυτή επιβραβεύει κυρίως τους 1.824 μικρούς και μεσαίους μετόχους (έως 999 μετοχές).
● Κάθε μέτοχος θα δικαιούται δωρεάν εισιτήρια, που θα αντιστοιχούν σε πόντους μέσω ψηφιακής εφαρμογής.
● Η χρήση των πόντων θα μπορεί να καλύπτει είτε πλήρως είτε εν μέρει το κόστος των εισιτηρίων επιβατών και οχημάτων.
● Οι πόντοι θα ειναι προσωπικοί θα ισχύουν έως 31.12.2026 και δεν θα μεταφέρονται πέραν αυτής της ημερομηνίας.
●Κατανομή πόντων:
1–49 μετοχές → 4 εισιτήρια / 800 πόντοι
50–99 → 8 εισιτήρια / 1.600 πόντοι
100–149 → 12 εισιτήρια / 2.400 πόντοι
150–199 → 16 εισιτήρια / 3.200 πόντοι
200–999 → 20 εισιτήρια / 4.000 πόντοι
1.000+ → 24 εισιτήρια / 4.800 πόντοι
Με αυτή την καινοτομία η ΣΝΕ
● Επιβραβεύει τους μετόχους της
● Ισχυροποιεί τίς μετοχές αφού η κατοχή εστω και ελάχιστων μετοχών,αποκτά πρόσθετη αξία
● Επικαιροποιεί το μετοχολόγιο της αφού οι μέτοχοι θα πρέπει να επικαιροποιήσουν – ενημερώσουν- τα στοιχεία τους, επικοινωνώντας με την εταιρεία ώστε να καταστούν δικαιούχοι της εκπτωτικής πολιτικής.
– Η νέα διοίκηση της Σκύρου Ναυτικής Εταιρείας ξεκινά τη διετή θητεία της (2025–2027) με συνέπεια, διαφάνεια και φιλοδοξία με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη, την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και τη διαρκή ενίσχυση του νησιού.
Σας ευχαριστούμε,
Ο προεδρος της ΣΝΕ και δήμαρχος Σκύρου
Κυριάκος Αντωνόπουλος