Η συμμετοχική δράση «Μαθαίνοντας την επιστήμη μέσα από το θέατρο» εντάσσεται στα πλαίσια του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής και θα υλοποιηθεί από τους μαθητές/τριες της Δ’ τάξης του 11ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας . Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ Τάξης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού έργου CREAT-IT (www.creatit-project.eu), ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών (Inquiry Based Science Education), καθώς και στο παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου CREATIONS (http://creations-project.eu/). Αποτέλεσε έναν από τους επιταχυντές (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies (OSOS) (http://www.openschools.eu/.
Οι επιμέρους στόχοι της δράσης, οι οποίοι έχουν ως κεντρικό άξονα τη διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις θετικές επιστήμες, αφορούν τόσο τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα, μέσω της δράσης, οι μαθητές:
κατανοούν επιστημονικές έννοιες και φαινόμενα
αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας
συμμετέχουν ενεργά στη διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών
αναπτύσσουν δημιουργικές και κριτικές δεξιότητες
έχουν την ευκαιρία να ενισχύσουν τα εγγενή κίνητρά τους και τα κίνητρα σταδιοδρομίας στις θετικές επιστήμες συμμετέχουν σε δραστηριότητες διάδοσης για την προώθηση και την υποστήριξη της παράστασής τους, φέρνοντας το σχολείο πιο κοντά στην κοινωνία
αναπτύσσουν επιχειρηματικές και κοινωνικές δεξιότητες
γίνονται μέλη μιας διαδικτυακής εκπαιδευτικής κοινότητας που συνεργάζεται, ανταλλάσσει απόψεις και υλικό
Οι εκπαιδευτικοί:
εξελίσσονται επαγγελματικά
εκπαιδεύονται σε νέες μεθοδολογίες για τη διδακτική των θετικών επιστημών μέσω επιμορφωτικών εργαστηρίων και θερινών/χειμερινών σχολείων
γίνονται μέλη μιας διαδικτυακής εκπαιδευτικής κοινότητας που συνεργάζεται, ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές για τη διδασκαλία των θετικών επιστημών
γίνονται συν-δημιουργοί εκπαιδευτικού υλικού
Το θέμα που θα διερευνηθεί είναι: «Η παλίρροια, η άμπωτη, η άνωση και η ναυπηγική». Συνοδοιπόρος και πηγή έμπνευσης της δράσης θα είναι ο Γιάννης Σκαρίμπας και το “Σπασμένο καράβι” του. Η δράση θα παρουσιαστεί και θα βιντεοσκοπηθεί στο χώρο του Μουσείου-Αρχείου Γ. Σκαρίμπα με την ευγενική υποστήριξη των συντελεστών του Μουσείου-Αρχείου Γ. Σκαρίμπα, την Πέμπτη 28/03/2024.
Η δράση θα επαναληφθεί στο διήμερο των δράσεων για το έτος Σκαρίμπα τον προσεχή Μάιο στο Μέγαρο της Περιφέρειας.
Οι Εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν στη δράση είναι οι εξής: Γεωργία Κακαρά (Θεατρικής Αγωγής) , Στάθης Πηλιχός (Εικαστικών) και Στυλιανή Ιωσήφ (Διευθύντρια του σχολείου), ενώ ο καραγκιοζοπαίχτης Κωνσταντίνος Ντούμπας θα συμμετέχει σε ρόλο κλειδί με τις φιγούρες του.