Τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καθενών του δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων, επισκέφθηκε το 1ο Νηπιαγωγείο Ψαχνών, την Τρίτη 16 Απριλίου 2024. Οι μικροί μαθητές, συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς Ευαγγελία Μαυρογένη, Κυριακούλα Επιτρόπου και Καλτσούλα Αναστασία, πραγματοποίησαν μία μαγική διαδρομή στο κόσμο της τέχνης. Η επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος έγινε, καθώς η δημιουργική προσέγγιση των εικαστικών έργων επιτρέπει όχι μόνο την καλλιέργεια των γνωστικών δεξιοτήτων, αλλά ταυτόχρονα συμβάλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών
Η δράση ξεκίνησε με την άποψη ότι πολύ συχνά πιστεύουμε πως ένας ζωγράφος, ένας καλλιτέχνης τροφοδοτείται κυρίως από την όρασή του για να δημιουργήσει τα έργα του. Ωστόσο, θελήσαμε να αποδείξουμε ότι η συνύπαρξη των αισθήσεων καθορίζει και διαμορφώνει την αντίληψη του καλλιτέχνη για τον κόσμο, η οποία απεικονίζεται στα έργα του.
Διαβάζοντας «Ο ζωγράφος που ζωγράφισε ένα γαλάζιο άλογο» του Eric Carle, ήρθαμε σε επαφή με ένα βιβλίο που ενθαρρύνει τα παιδιά να εμπιστεύονται τη φαντασία τους, αφού μετέφερε το μήνυμα ότι δεν υπάρχει λόγος ένας καλλιτέχνης να εγκλωβίζεται σε συμβατικούς κανόνες, και σίγουρα δεν υπάρχουν «λάθος» χρώματα.
Εν συνεχεία, δόθηκε η ευκαιρία στους λιλιπούτειους μαθητές να ανακαλύψουν το θαυμαστό κόσμο της ζωγραφικής, ταξιδεύοντας με πίνακες γνωστών ζωγράφων. Γνωρίσαμε λοιπόν τον Τζουζέπε Αρτσιμπόλτνο, ο οποίος ξεχώρισε για τα περίεργα έργα τέχνης του, καθώς τα πορτραίτα του συνθέτονται από φρούτα, λαχανικά, λουλούδια και άλλα αντικείμενα.
Το εργαστήριο συνεχίστηκε με ένα αισθητηριακό παιχνίδι και ολοκληρώθηκε με την κατασκευή ενός ομαδικού πορτραίτου από λουλούδια και φύλλα που συγκέντρωσαν τα παιδιά από το κήπο της βιβλιοθήκης.
Στόχος της βιωματικής αυτής εμπειρίας ήταν να παρατηρήσουμε τη σημασία που ενέχουν οι αισθήσεις στη διαμόρφωση της αντίληψης ενός καλλιτέχνη και να κατανοήσουμε ότι τα παιδιά μπορούν να εντρυφούν με την τέχνη, αρκεί να τους δοθούν τα ερεθίσματα, τα μέσα και η ελευθερία για να εκφραστούν και να δημιουργήσουν.
Η υπεύθυνη
Μαρία Αναστασίου