Σε μια σημαντική συνεργασία με στόχο την ευαισθητοποίηση και την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών συμμετείχε για δεύτερη φορά το Γυμνάσιο Προκοπίου “Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος”, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης σχολείων eTwinning.
Το πρόγραμμα με τίτλο «Οι πυρκαγιές και η συμβολή της μαθητικής κοινότητας στην πρόληψή τους» υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Λύκειο “Γιαννάκη Ταλιώτη” Γεροσκήπου Πάφου και το 48ο Γυμνάσιο Αθηνών.
🔹 Στόχος του έργου
Όπως εξήγησε ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός π. Δημήτριος Τζιμώκας, το έργο εστιάζει στην κατανόηση των αιτιών των πυρκαγιών (φυσικών και ανθρωπογενών), στις συνέπειές τους και στους τρόπους με τους οποίους η μαθητική κοινότητα μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
🔹 Η δομή του προγράμματος
Το πρόγραμμα εκτυλίχθηκε σε δύο φάσεις:
Α΄ Φάση – Τοπική εργασία:
Κάθε σχολείο συγκρότησε μαθητικές ομάδες που ερεύνησαν:
- Τις σημαντικότερες πυρκαγιές σε Ελλάδα, Κύπρο και τοπικό επίπεδο (Εύβοια),
- Τα αίτια και τη συχνότητά τους,
- Τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις τους.
Τα παραγόμενα υλικά (παρουσιάσεις, αφίσες, φωτογραφίες από δράσεις με Πυροσβεστική και εθελοντές) αναρτήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης και στην ιστοσελίδα του έργου.
Β΄ Φάση – Διεθνής συνεργασία:
Μέσω τηλεδιάσκεψης (Google Meet), μικτές ομάδες από τα τρία σχολεία συνεργάστηκαν για:
- Τη δημιουργία συννεφόλεξων, σταυρόλεξων, αφισών, παρουσιάσεων και βίντεο,
- Την ανταλλαγή δεδομένων και απόψεων για τα αίτια, τις συνέπειες και την πρόληψη των πυρκαγιών.
🔹 Η ομάδα του Γυμνασίου Προκοπίου
Συμμετείχαν οι μαθητές:
Α’ τάξη: Αλεξανδρής Ιωάννης, Βλαστού Ειρήνη, Δανέλης Χρήστος, Κούγκια Ιωάννα, Πραντζίκος Συμεών-Χριστόφορος, Σγούρδα Στέλλα, Τσαντέ Μαρία, Τσώτου Χριστιάννα
Β’ τάξη: Πατεράκη Ελένη, Σκανδάλου Αγάπη, Σκανδάλου Ελπίδα
Εκπαιδευτικοί συντονιστές:
ο φιλόλογος π. Δημήτριος Τζιμώκας και η θεολόγος Μαριάνθη Κοντογιάννη.
Η ιστοσελίδα του έργου παραμένει ενεργή και συνεχίζει να εμπλουτίζεται με νέο υλικό έως την ολοκλήρωση του τελικού παραδοτέου.