Κατά τη διάρκεια του Σχ.έτους 2023-24 οι φιλόλογοι του 4ου Γυμνασίου Χαλκίδας, Χαραλαμπίδου Ελένη και Βιντζηλαίου Χριστίνα στο πλαίσιο του άξονα «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση» της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, υλοποίησαν το Σχέδιο Δράσης: «Καινοτόμες Πρακτικές – Δημιουργία Κινήτρων Μάθησης».
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, έπειτα από διαγνωστικά τεστ που διενήργησαν στους μαθητές, διαπίστωσαν αδυναμίες στην παραγωγή γραπτού λόγου και στις ψηφιακές τους δεξιότητες. Για το λόγο αυτό οι εκπαιδευτικοί σχεδίασαν και υλοποίησαν δράση με τίτλο «Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής» και στις 3 τάξεις του Γυμνασίου, που έλαβε χώρα κατά τη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων. Να σημειωθεί ότι η δημιουργική γραφή περιλαμβάνεται στο Πρόγραμμα Σπουδών της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και αποτελεί αντικείμενο αξιολόγησης στις γραπτές δοκιμασίες, καθώς και δύναται να επεκταθεί και σε άλλα διδακτικά αντικείμενα (πχ. στην Ιστορία, Αρχαία από Μετάφραση κα).
Θέλοντας να ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών:
- Συνέδεσαν διαθεματικά τη δράση με το γνωστικό αντικείμενο της Τοπικής Ιστορίας και της Πληροφορικής.
- Αξιοποίησαν βιωματικές και ανακαλυπτικές μεθόδους μάθησης μέσα από συνεργασία με τοπικούς φορείς (πολιτιστικούς συλλόγους, μουσεία κλπ.)
- Προώθησαν την εργασία σε ομάδες δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να αυτενεργήσουν, να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να παραγάγουν πρωτότυπα πολυτροπικά κείμενα είτε ατομικά είτε συνεργατικά.
- Αποφάσισαν, καθηγήτριες και μαθητές να συμπεριλάβουν τα έργα του «Εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής» σε τρία ψηφιακά βιβλία, τα οποία και κοινοποίησαν με σκοπό τη διάχυση των αποτελεσμάτων της εν λόγω δράσης σε εκπαιδευτικούς, γονείς, φορείς λαμβάνοντας θετική ανατροφοδότηση.
Υλικό που παρήχθη:1.
https://read.bookcreator.com/XYVaB7kXxTgalJjx1VZ3Jn74gif1/KIUlKcmoT8CODteQYJJrBw/iynpZvqsRey4lX5dDLJpxQ2. Ψηφιακό βιβλίο της Α Γυμνασίου :