Της Μαρίας Καράπα
Χαμένες -πεταμένες ζωές, λόγω γραφειοκρατίας. Το σύγχρονο γιοφύρι της Άρτας και η χαμένη λογική. Πεταμένα χρήματα ή μισές δουλειές; Τα ερωτήματα αυτά διαχρονικά αλλά ακόμα πιο επιτακτικά, μετά την ανακοίνωση της περιφέρειας για την πρόοδο του έργου στην στροφή όπου προοδευτικά μεγαλώνει ο αριθμός των νεκρών και τραυματισμένων οδηγών όλων των ηλικιών.
Μετά το Δελτίο Τύπου της ΠΣτΕ για την πρόοδο των έργων που δημοσιεύσαμε, διαπίστωσα μια οργή από τον κόσμο. Όχι για την απόφαση να βρεθεί λύση στην στροφή λαιμητόμο, αλλά για την λύση που δεν δόθηκε. Τα σχόλια ήταν από ειρωνικά μέχρι οργισμένα για το αποτέλεσμα μετά από τόσα χρόνια. Όποτε αποφασίσαμε στο evia online να κάνουνε μια αυτοψία για να δούμε δια ζώσης, τι έγινε τελικά.
Βελτιώθηκε η κατάσταση ή έγινε χειρότερη; Φτιάχτηκε μόνο ένα ωραίο πάρκινγκ για τα κοντινά σπίτια που λένε τα σχόλια. Αυτά όλα πριν το καινούργιο ατύχημα που έγινε την Κυριακή το πρωί 25 Αυγούστου, καθώς το evia online πήγε για αυτοψία την ίδια ημέρα, 13 Αυγούστου όπου εκδόθηκε και η ανακοίνωση της ΠΣτΕ.
Βεβαίως μεσολάβησαν διάφορα θέματα που μετέθεσαν το ρεπορτάζ μας χρονικά. Ευτυχώς μέχρι σήμερα δεν είχαμε άλλο ατύχημα. Μακάρι να μην έχουμε και στο μέλλον . Αλλά ως γνωστόν οι ευχές δεν αρκούν. Χρειάζονται και πράξεις από τους άρχοντες του τόπου.
Τι διαπιστώσαμε . Ο δρόμος μίκρυνε αντί να μεγαλώσει .Πριν σε πέταγε έξω ο δρόμος και είχες πιθανότητες να γλιτώσεις αφού ήταν μεγαλύτερος. Αυτή είναι η αλήθεια αλλά επειδή είμαστε ακόμα σε φάση εξέλιξης του έργου θα αναμένουμε την τελική του μορφή. Όμως μέχρι τότε δεν υπήρχε άλλη λύση; Βάλαμε ταμπέλα προσοχή 40 χιλιόμετρα όριο οδήγησης και καθαρίσαμε;
Ετσι δεν υπάρχει πλέον κανένα ποινικό θέμα αφού η σήμανση υπάρχει . Αυτό είναι το ζητούμενο; Οι μπάρες που μπήκαν σίγουρα αποτελούν εν δυνάμει λαιμητόμο για τους οδηγούς μηχανών . Μπορεί βάσει της μελέτης, -που δεν έχουμε δει και καλό θα είναι να δημοσιοποιηθεί αφού υπάρχει τσουνάμι διαμαρτυριών από τους πολίτες -να πρέπει να μπουν. Τουλάχιστον θα έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να καλυφθούν τα επίμαχα σημεία σε όλη την διαδρομή με κάποιο πιο μαλακό υλικό .
Ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε στην ανακοίνωση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ότι για να συνεχιστούν τα έργα πρέπει να προχωρήσει στις απαλλοτριώσεις ο Δήμος Χαλκιδέων.
Τονίζεται ότι, τα εν λόγω μέτρα είναι προσωρινά και θα ισχύουν έως ότου εκκινήσει η τελική φάση υλοποίησης της εγκεκριμένης μελέτης του έργου που περιλαμβάνει παρεμβάσεις επί της κύριας αρτηρίας (Λεωφ. Γ. Παπανδρέου), αφού πρώτα ολοκληρωθεί από τον Δήμο Χαλκιδέων η διαδικασία των απαλλοτριώσεων που αφορούν τμήματα των γειτνιαζουσών ιδιοκτησιών με την κύρια αρτηρία.
Η δήμαρχος Έλενα Βάκα λοιπόν καλό θα είναι να ενημερώσει με δελτίο τύπου ή όπως αλλιώς θέλει γιατί δεν προχωράνε τα έργα. Έχει τα απαραίτητα χρήματα για να αποζημιωθούν όσοι απαλλοτριωθούν οι ιδιοκτησίες τους; Διότι δεν μπορεί να σιωπά όπως κάνει συνήθως. Κανείς δεν λέει ότι δεν έχει ευαισθησία για το θέμα. ¨Ομως όταν είσαι άρχοντας δημοτικός ή άλλος δεν φτάνει η ευαισθησία αλλά η δράση και η αποτελεσματικότητα. Άλλωστε περνάει και ίδια από εκεί όπου έχουν σκοτωθεί ή τραυματιστεί τόσοι συνάνθρωποί μας ….
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΣτΕ
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση των εργασιών ανακατασκευής του οδικού δικτύου στη θέση «στροφή Τσεκούρα» της ΕΟ77, στο πλαίσιο του έργου «Συντήρηση Οδικού Δικτύου Περιοχής Δήμου Χαλκιδέων», προϋπολογισμού €1.200.000 που εκτελείται από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, σύμφωνα με τη σχετική εγκεκριμένη μελέτη του Δήμου Χαλκιδέων.
Έως σήμερα έχουν ολοκληρωθεί, η παράπλευρη στο επικίνδυνο τμήμα της στροφής Τσεκούρα οδός μήκους 430 μ. και πλάτους 5,5 μ., οι εργασίες κατασκευής πεζοδρομίων, δικτύων αποχέτευσης, κρασπεδονησίδας διαχωρισμού της εν λόγω οδού από τη Λεωφ. Γ. Παπανδρέου, η ασφαλτόστρωση, ο ηλεκτροφωτισμός με 16 στύλους Η/Φ και η σύνδεση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού.
Τις τελευταίες ημέρες, εκτελέστηκαν εργασίες τοποθέτησης στηθαίων ασφαλείας μήκους 334 μ. στο έρεισμα της κύριας αρτηρίας (Λεωφ. Γ. Παπανδρέου), αλλά και ενισχυμένης κατακόρυφης σήμανσης (προειδοποίησης επικινδυνότητας σε συνδυασμό με όριο ταχύτητας 40χλμ/ώρα), και εν συνεχεία θα γίνει η προβλεπόμενη διαγράμμιση στο ανωτέρω τμήμα σε μήκος 430 μ.
Βασικός στόχος των ανωτέρω παρεμβάσεων είναι η ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, τόσο για τα διερχόμενα οχήματα όσο και για τους πεζούς, και η πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Τονίζεται ότι, τα εν λόγω μέτρα είναι προσωρινά και θα ισχύουν έως ότου εκκινήσει η τελική φάση υλοποίησης της εγκεκριμένης μελέτης του έργου που περιλαμβάνει παρεμβάσεις επί της κύριας αρτηρίας (Λεωφ. Γ. Παπανδρέου), αφού πρώτα ολοκληρωθεί από τον Δήμο Χαλκιδέων η διαδικασία των απαλλοτριώσεων που αφορούν τμήματα των γειτνιαζουσών ιδιοκτησιών με την κύρια αρτηρία.
Το θέμα ζήτησε να συζητηθεί στη Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας του Δήμου Χαλκιδέων στις 4/9/24, η Άννα Παππά.