Προς μεγάλη μας έκπληξη ενημερωθήκαμε εν μέσω καλοκαιριού ότι το Υπουργείο Παιδείας
νομοθετώντας και στέλνοντας εγκυκλίους στα σχολεία, προωθεί τη συγχώνευση τμημάτων.
Όπως συμβαίνει και στο δικό μας σχολείο , όπου η φετινή χρονιά 2024-2025 ξεκινά σαν 5/θέσιο με τον υποβιβασμό του σχολείου μας από 6/θέσιο. Η συγχώνευση αυτή θα έχει πολλές αρνητικές συνέπειες, τόσο για τους/τις μαθητές/-τριες, όσο και για τους/τις εκπαιδευτικούς.
Συνολικά, όλο το σχολείο έχει αρκετές περιπτώσεις μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με επίσημες γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ Εύβοιας εκ των οποίων 2 μιμητές χρήζουν υποστήριξη από εκπαιδευτικό οδικής αγωγής. Επίσης, αναμένουμε νέες γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ Εύβοιας από μαθητές που αξιολογήθηκαν την περσινή σχολική χρονιά 2023-2024. Ακόμη, το σχολείο δεν έχει στελεχωθεί ακόμα με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, όπως Γυμναστής, Μουσικός, Εικαστικός, ενώ δε/ έχει δημιουργηθεί Τμήμα Ένταξης, ούτε υποστηρίζεται από ομάδα ειδικών Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών , όπως γίνεται στα υπόλοιπα σχολεία του Δήμου Μαντουδίου- Λίμνης-Αγ. Άννας.
Με την συνένωση των τμημάτων ο αριθμός των μαθητών αυξάνεται, υποβιβάζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς δημιουργούνται τεράστια προβλήματα που προσβάλλουν σφοδρά τα δικαιώματα των ίδιων των παιδιών στην παρεχόμενη μάθηση και δυσκολεύουν περαιτέρω την παροχή διαφοροποιημένης διδασκαλίας στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η δημόσια παιδεία είναι από τα πιο ισχυρά όπλα που διαθέτει η κοινωνία μας για να καταπολεμά και να μειώνει τις ανισότητες.
Επιπλέον, στο Δημοτικό Σχολείο της Κηρίνθου φοιτούν μαθητές από 8 όμορα χωριά και συγκεκριμένα από Κήρινθο, Ζωοδόχος Πηγή, Κρύα Βρύση, Μετόχι, Σπαθάρι, Καλύβια, Στροφυλιά και Τρούπι, γεγονός που καθιστά το σχολείο πολιτιστικό κέντρο για την περιοχή. Η υποβάθμιση επομένως του σχολείου έχει άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα της τοπικής κοινωνίας. Πρόκειται για μια περιοχή πυρόπληκτη μετά την καταστροφική πυρκαγιά τον Αύγουστο του 2021 και τις περσινές πλημμύρες που επηρεάζουν την ζωή των μαθητών, τόσο σε πρακτικό, όσο και σε ψυχοσυναισθημαπκό επίπεδο. Γιατί απαξιώνετε τους μαθητές της επαρχίας; Γιατί παίζετε με το μέλλον τους; Γιατί να μην έχουν όλα τα παιδιά τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης; Βασική προϋπόθεση γκι να στηριχθεί το δημόσιο σχολείο είναι η σωστή και έγκαιρη στελέχωσή του.
Ως Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Κηρίνθου παρακαλούμε και απαιτούμε τη λειτουργία όλων των τμημάτων του σχολείου μας