By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Εύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά ΕλλάδαΕύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά ΕλλάδαΕύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά Ελλάδα
Notification ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >>> ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • eviaonline
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Αστυνομικά
  • Αθλητικά
  • Συνεντεύξεις – Άρθρα
  • Ορθοδοξία
  • Περισσότερα
    • Κοινωνία
    • Πολιτισμός
    • Διεθνή
    • Άστρα
    • Υγεία
>>> Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί για την εμπορική αμαξοστοιχία 17 λεπτά πριν τη φονική σύγκρουση
Κοινοποίησε:
Εύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά ΕλλάδαΕύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά Ελλάδα
Search
  • eviaonline
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Αστυνομικά
  • Αθλητικά
  • Συνεντεύξεις – Άρθρα
  • Ορθοδοξία
  • Περισσότερα
    • Κοινωνία
    • Πολιτισμός
    • Διεθνή
    • Άστρα
    • Υγεία
Follow US
Εύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά Ελλάδα > Ειδήσεις > Επικαιρότητα > Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί για την εμπορική αμαξοστοιχία 17 λεπτά πριν τη φονική σύγκρουση
Επικαιρότητα

Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί για την εμπορική αμαξοστοιχία 17 λεπτά πριν τη φονική σύγκρουση

11/08/2023
Δημοσιεύτηκε 11 Αυγούστου 2023
Κοινοποίησε:
Έρευνες των σωστικών συνεργείων για τους αγνοούμενους στα συντρίμμια των δύο αμαξοστοιχιών που συγκρούστηκαν στα Τέμπη, Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ)
Κοινοποίησε:

Δεν αντέδρασε ούτε και τότε, μιας και εξακολουθούσε να πιστεύει ότι είχε στείλει το Intercity στη γραμμή ανόδου

Συμπληρώνεται η αλυσίδα των λαθών του σταθμάρχη της Λάρισας, με την αποκάλυψη στο κεντρικό δελτίο του Star ότι 17 ολόκληρα λεπτά πριν από τη φονική σύγκρουση είχε ειδοποιηθεί ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρισκόταν στη γραμμή καθόδου – πράγμα που του έδινε τη δυνατότητα να ακινητοποιήσει τα τρένα και να αποφευχθεί η τραγωδία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, ο σταθμάρχης της Λάρισας ενημερώθηκε στις 23:04 από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρίσκεται στη γραμμή καθόδου με κατεύθυνση προς την Αθήνα. Ο σταθμάρχης όμως δεν αντέδρασε ούτε τότε, μιας και εξακολουθούσε να πιστεύει ότι είχε «κλειδώσει» το μοιραίο Intercity 62 στην γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη.

Το ρεπορτάζ του καναλιού αναφέρει πως η συγκεκριμένη επικοινωνία έχει καταγραφεί ηχητικά και σε βιβλίο, με τον σταθμάρχη μάλιστα να έχει απαντήσει στον συνάδελφό του από τον σταθμό των Νέων Πόρων, «όλα καλώς».

Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη - Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας

Όπως εξήγησε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ο σταθμάρχης της Λάρισας έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη.

Μετά, δηλαδή, το μοιραίο σήμα που έδωσε στον μηχανοδόγη της αμαξοστοιχίας Intercity 62 και το οποίο αποκάλυψε το protothema.gr, ο σταθμάρχης φαίνεται, σύμφωνα με όσα είπε το στέλεχος του ΟΣΕ, να μην αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα το τρένο

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρκαολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» είπε αρχικά ο κ. Τερεζάκης στον ΣΚΑΪ.

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί – γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα – για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο» διευκρίνισε ακόμα περισσότερο ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.

Στην ερώτηση αν ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να μην υπακούσει στην εντολή του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι «ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή ο μηχανοδηγός μπορεί να διευρκρινίσει την εντολή που πήρε. Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση να ζητήσει διευκρινίσεις»

«Ίσως, χωρίς να έχει υποχρέωση, ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε διευκρινίσει “κυριε σταθμάρχα με βάλατε σε αντίθετη ροή καθόδου, είμαστε εντάξει;”. Όταν ένα τρένο μπαίνει σε αντίθετη κατεύθυνση συνήθως ζητούνται διευκρινίσεις αλλά το πρωτόκολλο προβλέπει να ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη» εξήγησε ο κ. Τερεζάκης.

Ερωτηθείς αν τον διάλογο του σταθμάρχη Λάρισας με τον μηχανοδηγό του επιβατικού τρένου, που έφερε στη δημοσιότητα το protothema.gr, τον άκουγε και ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου, το στέλεχος του ΟΣΕ απάντησε ότι «η εμπορική αμαξοστοιχία άκουσε τη συζήτηση αλλά δεν υπήρξε αναφορά ότι το τρένο ήταν στη γραμμή καθόδου, ούτε υπήρχε τηλεγράφημα ότι έχουμε μονή γραμμή».

Ειδικά, δε, για τον σταθμάρχη Λάρισας είπε ότι «βγήκε μετά την εκπαίδευση και τοποθετήθηκε στη Λάρισα, ήταν αρχικά μόνος του με άλλον σταθμάρχη που επιτηρούσε τους χειρισμούς του επειδή είναι καίριο πόστο» ενώ για τον μηχανοδηγό συμπλήρωσε ότι «ήταν έμπειρος, θα έπαιρνε σύνταξη σε δύο μήνες».

Η τηλεδιοίκηση

Το στέλεχος του ΟΣΕ εξήγησε, επίσης, ότι μέχρι το 2010-11-12 υπήρχε τηλεδιοίκηση από το Κιάτο μέχρι το Αεροδρόμιο και από την Αθήνα, το ΣΚΑ, μέχρι την Ειδομένη και τον Προμαχώνα η οποία, όμως, «για διάφορους λόγους μετά έπεσε». Σύμφωνα με τον ίδιο «μέχρι το 2010 ο ΟΣΕ είχε 5 τηλεδιοικήσεις ανάμεσα στις οποίες σε Κόρινθο, ΣΚΑ, Λάρισα, Θεσσαλονίκη».

Στην ερώτηση τι μεσολάβησε και «έπεσε» η τηλεδιοίκηση ο κ. Τερεζάκης είιπε ότι «ένας από τους λόγους ήταν και οικονομικός, η μείωση του προσωπικού που έγινε σταδιακά οποτε όλο το σύστημα υπέφερε και άρχισε να απαξιώνεται, και οι κοπές των καλωδίων, υποφέρουμε πολύ από αυτό».

«Όσο έχουμε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ο σκοπός είναι να αυξηθεί η ασφάλεια στις διαδρομές, αλλά και όταν πέφτει η τηλεδιοίκηση ο οργανισμός έχει κανονισμό κυκλοφορίας βάσει πρωτοκόλλων και ασφάλειας. Αν αυτά τηρούνται από τους σταθμάρχες, τους μηχανοδηγούς και τους κλειδούχους τότε δεν υπάρχει κίνδυνος για τραγωδία όπως αυτή» πρόσθεσε.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

#σταθμάρχηςσύγκρουση τρένωνΤέμπη
Στείλτε αυτό το άρθρο σε ένα φίλο!
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Copy Link Print
Κοινοποίησε:
- Διαφήμιση -
'Ελα Σκύρο'Ελα Σκύρο
Skyros Sports Festival
Skyros Sports Festival
Σταύρος Καλατζής Ορθοπαιδικός Χειρουργός, Χαλκίδα - Βασιλικό
Σταύρος Καλατζής Ορθοπαιδικός Χειρουργός, Χαλκίδα - Βασιλικό
Αστυνομικά

Εύβοια-ΣΟΚ: Νέα έρευνα για 6 ανήλικα παιδιά για την συμμετοχή τους στην εκδήλωση πυρκαγιών-Εξετάστηκαν και οι γονείς τους μετά από εισαγγελική παραγγελία-(Αποκλειστικό) Όλες οι λεπτομέρειες

Χαλκίδα-Τροχαίο: ‘Εχασε την μάχη για την ζωή ο 36χρονος οδηγός της μηχανής που είχε τραυματιστεί βαριά κοντά στα ναυπηγεία -Ήταν αδερφός πολύ αγαπητής δασκάλας
Εύβοια-ΣΟΚ: Η εξαφάνιση 2 ανήλικων παιδιών από εκδήλωση σε ιδιωτικό camp-Το θρίλερ της ανεύρεσης (Όλες οι πληροφορίες)
Εύβοια: Βροχή τηλεφωνημάτων στην πυροσβεστική για καπνό και μυρωδιά καμένου-Οι περιοχές- Τι συμβαίνει
Δήμος Χαλκιδέων: Δικαστική απόφαση εξευτελίζει Βάκα, Αϊδίνη-Έβαλαν άτομο χωρίς προσόντα σε θέση αρχιμουσικού- Η αθλιότητα-Εκδικούνται τον Σπάρτακο Μούκα που δικαιώθηκε μετά από 4 χρόνια- Πόσο πιο χαμηλά; (βίντεο-έγγραφα)

eviaonline.gr Social Media

Για να είστε πάντα EVIA online
FacebookLike
XFollow
InstagramFollow
YoutubeSubscribe
TiktokFollow
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -
Taekwondo Skyros Pelasgoi ΠΕΛΑΣΓΟΙ Σκύρος / TAEKWONDO ΠΕΛΑΣΓΟΙ ΣΚΥΡΟΣTaekwondo Skyros Pelasgoi ΠΕΛΑΣΓΟΙ Σκύρος / TAEKWONDO ΠΕΛΑΣΓΟΙ ΣΚΥΡΟΣ
- Διαφήμιση -
La strada Diverso Restaurant by XarisisLa strada Diverso Restaurant by Xarisis
- Ιερό Προσκύνημα Οσίου Ιωάννη Ρώσου -
Ιερό Προσκύνημα Οσίου Ιωάννη Ρώσου 100χρόνιαΙερό Προσκύνημα Οσίου Ιωάννη Ρώσου 100χρόνια

Φαρμακευτικός Σύλλογος Ευβοίας

Φαρμακευτικός Σύλλογος Ευβοίας

ΚΤΕΛ Νομού Ευβοίας

Δρομολόγια ΟΣΕ Χαλκίδας

Δρομολόγια ΟΣΕ Χαλκίδας

- Διαφήμιση -
AKFA chemicals - ΧαλκίδαAd image
- Διαφήμιση -
Kaneloriza (κανελόριζα)Kaneloriza (κανελόριζα)
- Διαφήμιση -
Γύρος Grill Ψητοπωλείο ΧαλκίδαΓύρος Grill Ψητοπωλείο Χαλκίδα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Εύβοια – Προσοχή: Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς την Παρασκευή 22/8
22 Αυγούστου 2025
Καταγγελίες για τηλεφωνικές απάτες στην Εύβοια – Απατεώνες ζητούν αποδείξεις και απειλούν με πρόστιμα
21 Αυγούστου 2025
Συγκλονιστικό βίντεο: Άνδρας με SUP έσωσε πατέρα και δύο παιδιά
21 Αυγούστου 2025
ΣΟΚ: Πέθανε από ανακοπή καρδιάς βουλευτής της Ν.Δ.
21 Αυγούστου 2025

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Επικαιρότητα

Φάνης Σπανός : Θερμός αποχαιρετισμός στον Κωνσταντίνο Φλώρο για τη αποστρατεία του

eviaonline Newsroom
13 Ιανουαρίου 2024
Επικαιρότητα

Κακοκαιρία Elias: Στο Μαντούδι ο Κικίλιας – ΕΜΑΚ και ΕΜΟΔΕ στην Β. Εύβοια

eviaonline Newsroom
27 Σεπτεμβρίου 2023
ΕπικαιρότηταΟρθοδοξία

Νέος διευθυντής στο εκκλησιαστικό ορφανοτροφείο της Μητρόπολης Χαλκίδας

eviaonline Newsroom
11 Αυγούστου 2023
ΕπικαιρότηταΠολιτισμός

Β. Εύβοια : 2ο Evia Film Projec-Πανδαισία ήχου, μουσικής και προβολών ταινιών

eviaonline Newsroom
11 Αυγούστου 2023
Επικαιρότητα

Εύβοια: Με μαύρα περιβραχιόνια υπό τη σκιά της τραγωδίας των Τεμπών η παρέλαση στη Ν. Αρτάκη

eviaonline Newsroom
11 Αυγούστου 2023
ΕπικαιρότηταΠολιτισμός

Εύβοια- Σκύρος: Χρόνια Πολλά! Οι ευχές του evia online για το 2025! (Βίντεο)

eviaonline Newsroom
1 Ιανουαρίου 2025
Προηγούμενο Επόμενο
EVIAONLINE logo
Για να είσαι Online στις Εξελίξεις!!! Ειδήσεις και νέα από όλη την Εύβοια και την Στερεά Ελλάδα!

Η Εύβοια πάντα Online στις Εξελίξεις!

Eviaonline.gr

Ειδήσεις και νέα από όλη την Εύβοια και την Στερεά Ελλάδα! Evia Online

eviawoman logo
Evia Woman - eviawoman.gr - Η Εύβοια στα καλύτερά της!
Εύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά ΕλλάδαΕύβοια Online! Eviaonline.gr Ειδήσεις ΝΕΑ Εύβοια & Στερεά Ελλάδα
Follow US
EVIAONLINE © eviaonline.gr - All Rights Reserved.
EVIAONLINE logo
Welcome Back!
Username or Email Address
Password

Lost your password?