Οι διοικήσεις της ΠΟΑΣ και της ΠΟΑΥΣ κατέληξαν σε συμφωνία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αύξηση κατά 9% στην τιμή των εισιτηρίων
Αύξηση της τάξης του 9% στην τιμή των εισιτηρίων τίθεται άμεσα σε ισχύ στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, ανά την επικράτεια.
Οπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία ΚΤΕΛ, η αύξηση θα έπρεπε να ανέλθει στο 38%, ωστόσο « καταλήξαμε και συμφωνήσαμε για μία ήπια αύξηση 9%», ενώ επισημαίνεται ότι πρόκειται για την πρώτη αναπροσαρμογή στις τιμές των εισιτηρίων από το 2010.
Η ανακοίνωση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας ΚΤΕΛ:
Έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια με τροποποίηση της υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/15/2015 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας» (Β’ 2498) επέρχεται μία ήπια αύξηση στην τιμή του κομίστρου.
Οι διοικήσεις της ΠΟΑΣ και της ΠΟΑΥΣ κατέληξαν σε συμφωνία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αύξηση κατά 9% στην τιμή των εισιτηρίων, όπως αναγράφεται ρητώς στο ΦΕΚ Β 7141/20-12-2023, που δημοσιεύτηκε.
Η τελευταία αύξηση έγινε το 2010, δηλαδή πριν από 14 χρόνια τότε που το μεταφορικό και λειτουργικό κόστος ήταν πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με σήμερα.
Το κοινωνικό έργο των ΚΤΕΛ συνεχίστηκε παρά τις αντίξοες συνθήκες που ενέσκηψαν όλα αυτά τα χρόνια. Απορροφήσαμε ως Αστικά και Υπεραστικά ΚΤΕΛ όλους τους οικονομικούς κραδασμούς που προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις, σεβόμενοι πρώτα από όλα την κοινωνία και το επιβατικό μας κοινό.
Πλέον, με το μεταφορικό έργο να βαίνει μειούμενο, τις πληθωριστικές τάσεις να πιέζουν, το ενεργειακό κόστος να έχει εκτοξευθεί, κρίνεται όχι μόνο η βιωσιμότητα της ανάπτυξης, των νέων επενδύσεών μας προς όφελος των επιβατών, αλλά και η ίδια η επιβίωση των ΚΤΕΛ πανελλαδικά.
Πρόκειται για μία μικρή αύξηση που δεν επιλύει οριστικά τα συσσωρευμένα προβλήματα, ωστόσο ανακουφίζει μακροπρόθεσμα τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των λειτουργικών εξόδων μας. Οι συζητήσεις με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα ήταν εποικοδομητικές και σε αμοιβαίο κλίμα κατανόησης.
Παραθέσαμε αναλυτικά παραδείγματα με το πλάνο κάλυψης του κόστους λειτουργίας μας (καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση, διόδια, ασφάλιστρα, μισθολογικά οφέλη, εισφορές κτλ) από το 2010 οπότε και παρέμεινε σταθερή η τιμολογιακή πολιτική μας η αύξηση μέχρι σήμερα, στο οποίο αποτυπώνονταν -βάσει υπολογισμών- ότι η αύξηση θα έπρεπε να ανέλθει στο 38%.
Παρόλα αυτά καταλήξαμε και συμφωνήσαμε για μία ήπια αύξηση 9%, αντιλαμβανόμενοι πλήρως την καθημερινότητά του πολίτη. Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να παρέχουμε αξιόπιστες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, να διασφαλίζουμε ότι οι μετακινήσεις εκτελούνται σε υψηλά standards, ώστε το λεωφορείο να παραμείνει το πιο δημοφιλές μεταφορικό μέσο.